sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van laraenlien - WaarBenJij.nu sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van laraenlien - WaarBenJij.nu

sydney

Door: lien en lara

19 December 2013 | Australië, Sydney

Sydney! Een hele leuke stad waar we niet dachten zo lang te verblijven. Hoe is dit nu gekomen?

Ons verhaal begint na onze vlucht van Hong Kong naar Sydney. De vlucht is zeer goed verlopen en met zeer weinig slaap.
Aangekomen in Sydney zaten we ongeveer 4 uur vast op de luchthaven. Veel verkeerde informatie en misverstanden waardoor we de shuttle misten en er geen neieuwe vertrok voor die vol zat. BALEN dus!
Uiteindelijk aangekomen in onze hostel hadden we nood aan ontspanning. Een gin-tonic was de boodschap.
Deze gingen we drinken in de bar onder onze hostel: side bar.
Na te ontspannen en ons te settelen in onze 6bed dorm. Gingen we terug naar beneden, maar dit keer niet alleen. Met onze Zweed (matti) enkele Ieren en een Amerikaan. Het werd een hele leuke eerste nacht in Sydney.
Dag twee gingen we een beetje cultureelgaan doen. Wandelen door de stad en de haven werd een hele mooie tocht. Onze laatste mooie dag voor de rest van de week. Vanaf die dag zagen we enkele hele donkere wolken hangen. Enkele dagen binnen spenderen was de boodschap.

Op de eerste terug vrij mooie dag zijn we en onze Zweed de auto gaan kopen om de volgende dag naar Melbourne te vertrekken. Zo gepland zo gedaan. Na 6 ur op de autostrade hebben we echter terug pech. Een opgeblazen radiator en een verzopen motor was het verdikt. Het enige wat we konden doen is de nacht doorbrengen in yass-valey. Een mooi dorpje waar er jammergenoeg NIETS is. De garage houder hielp ons de volgende ochtend een nieuwe auto te regelen met de verkoper. Als dank kookten we voor hem op een gasvuurtje in de garage. Zij brachten ons terug naar een tankstation op de snelweg waar we terugliften naar Sydney om onze nieuwe holdon op te halen.

Op dat moment dachten we, we kunnen niet mer ongeluk hebben. Maar neen hoor een dag later moeten we voor een week, wegens volboekte hostels, verhuizen naar Liverpool. Een oersaaie stad waar er niets te doen is. Met enkele jobinterviews die week en enkele werkdagen is het toch een beetje gevuld. Toch blijft het saai in Liverpool.
Onze laatste dag daar en nog geen idee wat te doen of waar te wonen krijgen we de geruststellende telefoon van Damien dat hij een appartement heeft voor ons. Een twee kamer appartement aan Darling harbour.

Ons leven in sydney stad kan beginnen. Veel?op zoek naar werk aangezien het niet zo eenvoudig is. Hier kruipt het meeste tijd in.
Tijdens een bezoek van onze Duitse meisjes (die we in Thailand hebben leren kennen)brengen we een bezoek aa de blue mountains. Zeer mooi.
Ook het oprah house, townhall, harbour bridge, the rocks,... stonden op het programma.

Momenteel zijn we aaan het werk als Santas little helpers: we halen geld op voor kinderen met kanker, en het onderzoek naar geneesmiddelen.
Het is zeer leuk maar niet de best betaalde job ooit.
We blijven zoeken naar iets beters. Vanaf januari willenwe beginnen werken op een farm, en zo een deel van ons geld terufg verdienen om te reizen.

Onze plannen nog in Sydney: tourbus, treintje door de haven en zandsurfen. Daar vertellen we over de volgende keer.

Prettige feesten allemaal en geniet van de koude.

• 19 December 2013 - 16:23

Mama Lien:

zeer leuk reisverslag, mooie fotos en zoek maar werk op een farm groetjes aan iedereen en leuke feesten mama

• 19 December 2013 - 19:45

Papa Lara:

Voor jullie ook leuke feesten!

Een verslag krijgen doet goed deugd....

Vele knuffels en kussen

• 26 December 2013 - 18:50

Viviane Bovie:

Dag Lara
    Wat een boeiend reisverslag! Geniet van de feesten in de warmte en veel succes met het vinden naar een leuke job daar in Sydney!
    Veel liefs

Viviane en Jacques
    XXX

• 31 December 2013 - 16:49

Meter Veerle:

We wensen jullie nog een boeiende reis en een goed eindjaar .Lara heb pas nu je geld gestort voor je reis en verjaardag.Ik geef nog iets voor je nieuwjaar!!!!

Groetjes meter Veerle en Rudy