australie: roadtrip 3 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van laraenlien - WaarBenJij.nu australie: roadtrip 3 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van laraenlien - WaarBenJij.nu

australie: roadtrip 3

24 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Na onze nacht op de luchthaven van melbourne, vlogen we in de ochtend eindelijk naar cairns. Wow, helemaal anders. Alleen maar groen, regenwoud en watervallen en natuurlijk veel regen :(. Maar eindelijk zijn we terug onderweg, kunnen we terug genieten. Aangekomen in cairns is het eerste wat we deden een backpacker zoeken: nomads waarbij we enkele trips konden boeken. Via nomads hebben we een goedkope van kunnen regelen en een trip naar the whitsundays waar we konden snorkelen in the great barier reef.
Daarna ontmoeten we david, onze host uit cairns. Wat een geweldige man, het klikte meteen. Hij was een beetje praatziek maar kon lachen met onze humor wat al heel wat was. Onmiddellijk na onze aankomst nam hij ons mee naar een prachtige waterval in het regenwoud. Daar hebben we gezwommen en wat rondgekeken. Toen was het avond en na een heerlijke bbq nam hij ons mee naar een locale pub waar we genoten hebben van de heerlijke australische dronk-lappen. De volgende dag toonde hij ons nog het locale strand en bracht hij ons naar onze van. Doordat we een lange dag voor de boeg hadden begonnen we onmiddellijk te rijden. Op naar airlie beach. Daar aangekomen na een hele dag te rijden vonden we het al geweldig. Vroeg ons bedje in, want het was best vermoeiend. Vroeg de volgende dag opgestaan om de whitsundays te gaan bezoeken. Het was een prachtig eiland met enkel witte stranden. Na dit bezoek nog even snorkelen in het reef tussen de mooie vissen en de prachtige coralen. In de avond nog wat drinken en dan terug ons bedje in zodat we de volgende dag verder konden rijden. De volgende dag was best lang, we reden tot een plek aan de kust waar we voor de eerste maal in onze camper gingen slapen. Na het mislukken van onze maaltijd (door een ontploft vuurtje wat helemaal ons schuld niet was) kropen we toch met een klein hartje in ons bedje (we mochten daar namelijk niet camperen). Het gevolg was dat we de volgende ochtend vroeg vertrokken om onze weg naar beneden opnieuw aan te zetten.

Langs de kust met enkele mooie stops kwamen we 's avonds aan in bundaberg. De stad van de rum. Doordat het reeds te laat was hebben we geen tour kunnen doen :(. Het strand was prachtig, en onze nieuwe overnachting hadden we besloten. Tot we de politie zagen passeren en we het iets te stom vonden hiervoor een boete te krijgen. Ongeveer 30 minuten verder op een rust stop langs de weg hebben we dan de nacht doorgebracht.
Onze trip zat er nu bijna op. Doorrijden naar Brisbane en dan surfers paradise. Aangezien we nog terug gingen komen in Brisbane hebben we hier maar een kleine stop gemaakt van enkele uurtjes. Aangekomen in surfers paradise vonden we het meteen zeer leuk. Mooie stranden, een leuk levend dorpje, ... een korte nacht werd het opnieuw. Dan op naar onze laatste bestemming in australië: Byron bay. Een prachtige stad, prachtig strand en een hele mooie vuurtoren waar je het beste zicht over de hele stad hebt.
Ons avontuur in australië zit er op. Een leuke tijd met veel tegenslag maar op het einde was het het allemaal waard.

Onze tijd in nieuw-zeeland is al geweldig, maar daar vertellen we meer later over.

• 24 Maart 2014 - 12:09

Papa Lara:

Beste Beide,

Weeral even kunnen meegenieten van jullie avonturen.
    Bedankt!

Met ons alles ok.....

• 24 Maart 2014 - 16:43

Kristien Mama Lien:

mooi verslag nu wachten op nieuw zeeland geniet maar. Niet teveel alcohol he mama

• 26 Maart 2014 - 09:23

Viviane Bovie:

Dag lieve Lara

Jullie hebben werkelijk de reis van je leven, he? Snorkelen in het great barrier rif! !
    Doe zo verder. Veel liefs

Jacques en Viviane
    Xxx

• 08 April 2014 - 10:06

Tante Hilde:

Beste Lien en Lara. Het was een leuk verslagje, en zo zie je maar na regen komt zonneschijn. Groetjes van tante hilde aan zee, hier kan je wel niet snorkelen maar kun je schelpjes zoeken dat is eens iets anders