het lang verwachte verslag - Reisverslag uit Nadi, Fiji van laraenlien - WaarBenJij.nu het lang verwachte verslag - Reisverslag uit Nadi, Fiji van laraenlien - WaarBenJij.nu

het lang verwachte verslag

Door: lara en lien

20 Mei 2014 | Fiji, Nadi

Goed, waar waren we gebleven.
Onze avonturen in Nieuw-Zeeland. Aangekomen in Nieuw-Zeeland hebben we via de busrit onze nieuwe woonst bereikt, de boot van Carl (onze host in AUkland). Doordat CArl gaan varen was hebben we ons even moeten bezig houden. Reeds aangekomen op de boot bood hij ons onmiddellijk enkele Nieuw-Zeelandse lekkernijen aan (het gaat hier niet over voedsel maar over bier en wijn). Onze eerste avond daar brachten we dus vrij beschonken door. Enkele bars later lagen we na een vermoeiende dag eindelijk in ons bedje (allee bedje, een zetel op de boot).
De volgende dag werd het tijd dingen te gaan bezoeken, de vulkanen in en rond Aukland en dan op naar het zwarte strand, een prachtig strand met eerder grijs dan zweart zand maar best wel speciaal.
Aangezien we aan CArl laten weten hadden dat we maar twee nachten zouden blijven was het aan ons de opdracht onze trip wat verder te plannen. Zo besloten we saemn met een vriend van Carl te vertrekken richting het noorden, zo hadden we ng even meer tijd een auto te zoeken wanneer we verder konden reizen. Na het bezoeken van enkele stranden was het ons dan eindelijk gelukt. We hadden een Auto om naar Napier te brengen.
de volgende dag begonnen we aan onze lange rit. Van Wnaganui naar Aukland naar het auto verhuur bedrijf en in de auto richting Rotorua. Het was een prachtige rit, aangekomen in Roturua met onze 12 zitter (even een misberekening door het relocatie bedrijf waarbij het niet vermelden van de gigantische auto een voordeel was) gingen we op zoek naar een slaapplaats (of een plaats waar we de auto konden zetten) en wandelden we daarna rond door de vulkaan stad in het noordeiland.
Na een korte nacht reden we verder richting Napier. Na Rotorua reden we naar Taupo, een gigentisch meer met een prachtige omgeving. Doordat de auto/ bus in Napier moest zijn tegen 6 uur in de avond moesten we ons een beetje haatsen. Na het zien van de geweldige waterval en de mooie uitzichten reden we verder.
Aangekomen in Napier waren we aangenaam verrast, een oud renaicanse stadje met enkele geweldige winkeltjes.
We brachten hier een mooie dag door en reden dan verder megt de gewone nkaed bus naar Wellington (blijkbaar de hoofdstad van Nieuw-Zeeland). We hadden geen boeking in de stad en gelukkig hebben we een slaapplaats voor een nacht gevonden bij een vriendelijke jonge man. Hij nam ons mee naar enkele leuke bars. De volgende dag konden we dan rustig op zoek gaan naar een hostel. Na het bezoeken van de stad en een lekker ontbijtje begonnen we ons klaar te maken naar het Zuid eiland te vertrekken. We hebben een tent, een slaapzak en matjes. We zijn er helemaal klaar voor.

De overgang naar het zuid-eiland was niet zoals verwacht. Een cycloon zorgde voor geen uitzichten, een heftige regen en een behoorlijke koude. ONze campeerplannen vielen dus al snel in het water wanneer we aan waren gekomen in Pikton. De eerste avond daar, nog steeds door de cycloon, was heel rustig. In Pikton hebben we mooie uitzichten over de baai, mooie wandeleingen maar voor de rest is er niet zoveel te doen.
We waren dus zeer blij wanneer we na twee nachten konden beginnen aan ons lift avontuur. Vanuit Pikton hebben we gelift naar Kaykoura, de stad van de walvissen. Eeen geweldige Amerikaanse man nam ons mee, hij reisde samen met zijn vrouw en ging gelukkig voor ons ook naar Kaykoura. In Kaykoura aangekomen konden we dan eindelijk ons campeer avontuur laten beginnen. Wat achteraf gezien een zeer pijnlijke was. We hadden het nog nooit zo koud gehad. Gelukkig was het tijdens de dagen nog cva van warmte. Wat ons zal bijblijven van Kaykoura is de geweldige zeehonden wandeling. Een lastige maar prachtige tocht langs de zeehonden kolonie, prachtige stranden en prachtige natuur. Het was een zeer mooi stadje maar er was weer niet zoveel te doen.

Vanuit Kaykoura kregen we een lift naar Christchurch. Daar verbleven we bij John (onze locale host). Hij was een beetje anders dan we gewoon waren. Best verlegen maar door zijn interesse in zijn groententuin en de stad hebben we toch een leuke tijd gehad. We bezochten de quake city (christchruch zijn naam dor de aardbevingen waarvan de stad nog steeds niet hersteld is), gingen naar een ukelele jam sessie en aten super gezond eten. Het was leuk.
Van christchruch waren we dan verplicht de bus naar queenstown te nemen. Queenstown was wel onze stad. Er was veel te doen zowel in de avond als overdag. ONze eerste nacht verbleven we in een hostel en de dag erna gingen we camperen in de twelve apostels. ONze laatste dag in Queenstown was het zover, de Lord OF The rings tour waarbij we enkele prachtige filmlocaties bezochten. Het was een leuke dag. Diezelfde dag liften we verder. Vanuit Queenstown kregen we een locale lift naar Wannaka, een zeer mooi meer waar het eigenlijk best wel koud was, maar niet kouder dan onze volgende bestemming: ranz Josef Glacier.
ONze eerste dag daar konden we niets doen, al onze kleren moesten zeer dringend gewassen woren, een dagje binnen doorbregen was dus de boodschap. De dag erna bezochten we de Glacier, het was gewoon prachtig. Wat een uitzicht, een bergen,... Gewoon onbeschrijflijk voor woorden.

IN onze hostel daar leerden we een duitser kennen. Hij nam ons mee naar Greymouth en Nelson. Greymouth was zoals de naam zegt, zeer grijs. MAAR hier zagen we wel onze eerste dolfijnen WOEHOEW.
In Nelson splitsten onze wegen dan. Wij gingen nog verblijven bij twee locale boddy builders. Zij namen ons mee naar het nationale park. Het was een geweldige dag. ONze tijd was gekomen om terug te keren naar het noorder eiland. Op onze terugweg werden onze verwachtingen eindelijk ingelost over de Ferry rit. Het was prachtig weer en een prachtige oversteek. Aangekomen terug in Wellington, of toch bijna aangekomen, was er ineens een troep dolfijnen die naast onze ferry zwommen. Geweldig.

Na even te zoeken naar een relocatie wagen vonden we er eindelijk een. Zo werd onze weg naar Aukland terug aangezet. Het was geweldig. Mooie stranden, watervallen, wegen en natuurlijk de natuur. Doordat we naar beneden waren gekomen via het centrum en de oost-kust besloten we terug naar boven te gaan via de west-kust. Dit was een mooie en goede beslissing, maar er was niet zoveel te doen en de natuur was ook mooiter langs het oosten. Maar we hadden er geen spijt van.

Aangekomen in Aukland moesten we onze zak terug bemachtigen (we hadden namelijk een van onze zakken op de boot gelaten bij Carl, dit was eenvoudiger om te reizen). ONze laatste week brachten we hoofdzakelijk door in Aukland. Het was best saaina even, maar door het mooie weer was een wandeling maken steeds leuk. Zo zagen we enkele mooie stukken van de stad en een triatlon waar blijkbaar een belg aan meedeed. Daar moesten we natuurlijk voor supporteren.

Vanuit Nieuw-Zeeland vertrokken we dan naar FIJI. Wat een top bestemming. Lekker luieren op het strand en helemaal niets doen was onze opdracht voor de komende 10 dagen, dit was dan ook wat we deden.

Van Nadi met een ferry naar Mana island, hier leerden we geweldige mensen kennen die we zeker nog zullen weerzien. We deden enkele leuke dingen samen. Even gaan Kajakken en op een zandbank de nacht doorbrengen om de zonsopgang te zien. Het was een prachtig rustig eiland, maar onze tijd kwam om te vertrekken. Van Mana island gingen we voor een nacht naar Beachcomber. Het party island van Fiji. We sliepen in een 100 bed dorm, maar gelukkig was er niet zoveel volk aanwezig. We hebben een leuke avond gehad en de volgende dag was het terug tijd om terug te keren naar Nadi. Daar brachten we de tijd door met onze vrienden van op de eilande, wat best leuk was. Iets gaan eten, iets gaan drinken,...
Fiji is een geweldige plaats waar we zeker nog naar terug komen.

Momenteel zijn we al even in Amerika, we hebben al een leuke tijd gehad maar daar vertellen we alles over in ons volgende verslagje.

• 21 Mei 2014 - 17:41

Viviane Bovie:

Dag Lara

Was heel blij jullie interessante en leuke reisverslag te mogen lezen. Jullie zijn het blijkbaar nog niet beu, he?
    Doe zo verder.
    Ik kijk al uit naar jullie ervaringen in Amerika!

Veel liefs van
    Jacques en Viviane

• 21 Mei 2014 - 18:51

Kristien Mama Lien:

eindelijk nog een verslagje; keek ernaar uit. Doe het goed, wees voorzichtig gr mama

• 22 Mei 2014 - 11:42

Papa Lara:

Hello jullie beiden,

Lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt, maakt mijn dag weer goed....

Hou jullie goed. En geniet er nog maar met volle teugen van!